درباره ما
شركت شیشه سازی مینا از سال 1347 در زمینه تولید انواع شیشه های مظروف و تأمین شیشه های بطر و جار مخصوص نگهداری مواد غذایی، آشامیدنی و لبنی و چاپ روی شیشه فعالیت خود را آغاز نموده و خطوط تولید مستقر در شرکت شامل دو کوره با ظرفیت اسمی سالانه 44000 تن و 5 خط تولید فرمینگ بطر و جار می باشد. همچنین شرکت در حال اجرای پروژه خط تولید شیشه سبک با ظرفیت تولید سالانه 80000 تن در شهر صنعتی البرز می باشد و از این رو با ایجاد تحول اساسی در کیفیت محصولات تولیدی خود در سال های اخیر، در زمینه صادرات محصولات خود به بازارهای منطقه نیز فعال می باشد.
همچنین طرح افزایش ظرفیت در کارخانه تهران همراه با سبک سازی محصول و ارتقاء تکنولوژی و طرح افزایش ظرفیت تولید سربطر تا پایان سال 1400 محقق خواهد شد. ظرفیت آتی تولید سالانه شرکت به 127000 تن بطر و جار و 840 میلیون عدد سربطر خواهد رسید و جایگاه شرکت در صنعت شیشه به رده سوم ارتقاء خواهد یافت و اشتغال زایی شرکت بالغ بر 700 نفر خواهد بود.
شرکت شیشه سازی مینا دارای تقدیرنامه یک ستاره مدل تعالی سازمانی و رتبه ویژه بین 500 شرکت برتر ایران می باشد
چشم انداز
سرآمدی در کیفیت و تنوع محصولات شیشه سبک در سطح کشورهای همسایه و افزایش بازارهای صادراتی
اهداف کلان
- تلاش درجهت ارتقاء کیفیت و تنوع محصولات
- تلاش درجهت جلب رضايت مشتريان و ذينفعان
- تلاش در جهت توسعه سهم بازارهای داخلی و صادراتی
- تلاش درجهت افزايش سطح آگاهي، دانش و مهارت كاركنان و توسعه منابع انسانی
- تلاش در جهت افزایش میزان بهره وری در حوزه های مختلف سازمان
- تلاش در جهت شناسایی مؤثر فرصت های سرمایه گذاری (نوسازی و ایجاد) و بروزرسانی سیستم های کنترل و نظارتی
خط مشی
اين شركت به منظور ايجاد نظامی قانونمند و محيطی پويا، قوانين و الزامات سيستم مديريت كيفيت ISO9001:2015 را به عنوان الگوی كاری خود قرار داده و در اين راستا مديريت سازمان تعهد می نمايد كه الزامات اين استاندارد را رعايت نموده و آنها را به منظور بهبود مستمر اثر بخشی اين سيستم برآورده نمايد. از این رو با اتكاء به خداوند متعال و با همكاری كاركنان خود، رئوس خط مشی خود را به شرح ذیل تعريف نموده و دنبال مینمايد.
- ارتقاء کیفیت، تنوع محصولات و افزایش تولید از طریق نوآوری در فرمولاسیون و چابک سازی فرآیندها
- جلب رضايت مشتريان و ذينفعان و پاسخگویی به انتظارات مشتریان و انجام بهینه مسئولیت اجتماعی سازمان
- استقرار تفکر یکپارچه سیستماتیک و برنامه ریزی استراتژیک پویا و سبک رهبری مشارکتی
- توسعه سهم بازارهای داخلی و صادراتی و ارتقا تحقیقات بازار و مدیریت ارتباط با مشتریان
- افزايش سطح آگاهي و مهارت كاركنان با ارتقا حوزه آموزش و مدیریت دانش
- افزایش میزان بهره وری در حوزه های مختلف سازمان و کاهش بهای تمام شده و نهادینه سازی نظام های کیفی و تعالی سازمانی
- شناسایی مؤثر فرصت های سرمایه گذاری (نوسازی و ایجاد) و بروزرسانی سیستم های کنترل و نظارتی
- ارتقا نرم افزارها و گزارشات ارزیابی عملکرد و سنجش بلوغ سازمان
- توجه به شاخص های محیط زیستی و مدیریت انرژی
- رویکرد ویژه به حوزه سرمایه انسانی و مشارکت عمومی در تحقق برنامه های سازمان